poniedziałek, 28 lutego 2011

Szumi w Świecie

Konichiwa!
Jak zwykle dodaję kolejny post serii Szumi w Świecie. Jako,że nie chce mi się tworzyć niezliczonej ilości postów codziennie,postanowiłem że piosenkę dnia dodam tutaj w pierwszym podpunkcie :D
Tak więc,co się dzisiaj działo w mangowym(półtora)światku?  
  • Piosenka Dnia
  • Wpis Chiara-rin
  • K-On! koncert
  • loli taxi
  • slo
  • slo

  1. Piosenka Dnia:6 opening Fairy Tail
  2. Wczoraj(tak wiem późno o tym piszę ale cóż nie chciało mi się w nocy siedzieć zwłaszcza,że rano musiałem wstać) został mi  zaprezentowany pewien blog. Oto On,z pewną notką znajdującą się na nim się nie zgadzam. I chciałbym omówić mój punkt widzenia. Mianowicie,autorka bloga podjęła próbę zdefiniowania słowa "mangowiec".  Moim zdaniem próba ta była nieudana. Aby to potwierdzić sam podejmę podobną próbę. Podobną gdyż nie skupię się jedynie na znaczeniu słowa "mangowiec". Osobiście rozróżniam kilka rodzajów stosunku ludzi wobec M&A. Niektóre z nich można również podzielić na bardziej szczegółowe rodzaje. Pzredstawiają się one mniej więcej tak:
    1. Przeciwnicy:
      1. Ksenofoby-nie znają nic w temacie,nienawidzą dla samej nienawiści,lub ze strachu przed nieznanym(ksenofob właściwy)
      2. anty-fani-są to ludzie zaznajomieni z tematem lecz z własnych powodów przeciwni  M&A
    2. Osoby nastawione neutralnie-tu można by tylko rozróżniać osoby zaznajomione i nie zaznajomione z M&A lecz nie ma to najmniejszego znaczenia gdyż ich stosunek do M&A od tego nie zależy.
    3. Fani:
      1. fani jednego tytułu-są to osoby których Japonia,M&A,muzyka z KKW nie interesuje. Są zaciekawieni jedynie jednym czy kilkoma tytułami(często powiązanymi). Przykładami mogą być Narutardzi,Touhoutardzi,DBile czy Moonliści.
      2. fani gatunku-podobnie jak wyżej nie są zainteresowane sensu stricte wszystkim co związane z Japonią. Interesują go jedynie utwory należące do jednego gatunku np.shonen. Często nawet nie porównują go do innych gatunków gdyż uznają to za zbędny wysiłek.
      3. mangowcy-osoby interesujące się M&A jak również,choć niekoniecznie,Japonią,muzyką japońską,cosplayem,grami itp. Często mają już wyrobione opinie na temat różnych gatunków. Mają ulubione i znienawidzone gatunki,najczęściej spotykanym z nich jest yaoi,uczęszczają na konwenty. Niektórzy aktywnie działają na lokalnych rynkach M& czy działają na rzecz społeczności fanowskich(tak zwany fandom). Można u nich spotkać różne mangi i anime porozstawiane na półkach.
      4. Otaku-mangowiec do kwadratu. Lubi wszystko co związane z M&A,Japonią,często są to skrajne przypadki. Typowy maniak,całe życie jest dla niego jego pasją. Nie zawsze w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Pokoje są zapełnione M&A,plakatami,często posiadają więcej płyt a seriami niż włosów na głowie. 
  3. Jak widać moja definicja znacząco różni się od definicji z w.w. bloga. Chciałbym zaznaczyć iż jest to mój subiektywny podziali nie wszyscy muszą się z nim zgadzać. Wszakże nie jestem socjologiem. Zauważyłem również kilka niespójności w poście w.w. bloga. Autorka pisze,że bycie mangowcem nie jest zależne od charakteru lecz jako definicję podała elementy charakteru. Pisze również,iż należy uważać na guru. Chciałbym wiedzieć jakie guru? Ona?Osamu Tezuka? Hauruhi suzumiya? Konata? Ami Mizuno? Aya Hirano? Megumi Hayashibara? 4chan,Cthulu a może jeszcze ktoś inny? Latający Potwór Spagetthi?Pomimo iż niewielka jest szansa na to,że autorka tamtego bloga przeczyta ten post,miło by było abym dostał odpowiedź.          
  4. Koncercik-sankacz zostawię bez komentarza.
  5. loli taxi ja bym się przejechał



Wracając do bardziej moich spraw.  Dzisiaj kupiłem sobie blok rysunkowy. Może później coś mi wyjdzie xD A i dzisiaj próbna audycja,trzymajcie kciuki :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.