-I generacja(+remaki):
-Bulbasaur
Zacznę od trawiastego. Pod względem liderów sal jest najlepszy i najbardziej ułatwia grę. Pokonuje zarówno kamienno-ziemne Brocka,wodne Misty jak i ma częściową odporność na elektryczne.Trawiaste pokemony szybciej rosną,chociaż ten nadaje się bardziej na czołg ;)
Problem z nim polega na tym,że lekko ma dopiero od pierwszego lidera. Wcześniej już tak różowo,czy raczej zielono,nie jest. Zaczynamy od pierwszej drogi-mamy rattaty które przy każdym starterze są nam obojętne oraz Pidgeye. Na latających za bardzo sobie trawiastego nie potrenujemy. Pocieszę informacją,że za bardzo nie ma ataków latających więc przynajmniej nas nie zniszczy na samym początku. Dalej mamy Las Viridian. Tutaj nasz pokemon czuje się najgorzej. Można się trenować na kokonach i Pikachach(o ile trafimy jakiegoś) ale wszyscy trenerzy dadzą mu w kość.
Odpada również trening na drodze pomiędzy Viridian a Ligą Pokemon. Spearowy i Nidorany są dla niego męczące. A mechanika gry nie przewidywała większego doświadczenia za walkę z niekorzystnymi typami. Tak więc na początek polecam złapać sobie jakiegoś latającego którego dotrenujemy do Brocka. Inaczej będziemy się stanowczo męczyć.
Liderzy:3/5
Początek:1/5
Dalsza gra:3/5
-Charmander
Na kolejny ogień idzie ognisty starter. Ten to ma przy salach przechlapane. Zaczynamy od kamienno-ziemnych które są mocno efektywne na naszego poka. (w remakach mamy chociaż Stalowe Szpony więc możemy sobie poradzić z nimi) Drugi lider też nas nie rozpieszcza. Wodne,na dodatek szybkie więc nasza prędkość,najlepsza ze wszystkich starterów,nam nie pomaga. Co więcej Pułkownik Surge też może nam dać niezłe lanie.
Wystarczy,że...za szybko będziemy go trenować. Jeśli do 3 lidera będziemy mieli już Charizarda to mamy pewien kłopot bo jest on w części latający. Musimy szybko ubijać mu poki zanim nas dziabnie czymś mocnym.(W remakach mamy to ułatwienie,że większość pokemonów z tej sali jest elektryczno-stalowa). Dopiero 4 i 5 lider jest dla nas łatwy ale wtedy to już mamy tyle możliwości ułożenia drużyny,że jest to bez większego znaczenia. Ale skoro ma problemy z liderami to może gdzie indziej mu się szczęści? Na szczęście,inaczej byłby tylko dla masochistów. O ile pierwsze trawy są dla niego obojętne o tyle dokonuje masakry w Lesie Viridian. Niszczy wszystko jak leci i szybko można się tam podtrenować. I to lepiej zrobić tak do poziomu Charmeleona,bo w Górze księżycowej sobie będzie musiał odpocząć. Za to można go na spokojnie wykorzystać na Spodenkowych Młodzików. Dodatkowo Przylądek Cerulan daje pożywkę z Odishów/Bellsproutów. Przy wyborze tego startera proponuję ogrywać liderów doborem drużyny. Przed Brockiem łapiemy robaka i trenujemy do 3 formy. Chyba,że chcemy od razu trenować pokemony na dłuższą ilość gry to polecam złapanie Nidorana i atakowanie Podwójnym Kopnięciem i Atakiem Furii. Na Misty mamy roślinne z przylądku a na Surge'a Dugtrio z tunelu.Liderzy:1/5
Początek:4/5
Dalsza gra:3/5
-Squirtle
Nadszedł czas na wodnego świra. W przypadku Liderów ten jest najgorzej zbilansowany. Najpierw mamy spokój przy kamiennych,następnie jest coraz gorzej. Tak naprawdę dostajemy spokój dopiero przy ognistych. Tak więc mamy spokojną głowę,o ile niczego nie popsuliśmy podczas treningu i nie mamy beznadziejnych ataków,przy pierwszym oraz ostatnich liderach. Zachęcające? Dodatkowo wodnych pokemonów jest najwięcej w grze więc mamy dość duży wybór. Chociaż lepsze będą tylko Lapras,Dewgong czy Gyarados. Co do początku gry to tak jak trawiasty mamy odjazd dopiero od Pewter. Wcześniej musimy się przebić przez las. I znowu proponuję złapać sobie ptaszka tylko unikać Pikachu. Najlepszymi miejscami do treningu dla niego są jaskinie więc nawet jeśli nie chcemy,a nie będziemy chcieli, użyć go przy liderach warto sobie chwilę go potrenować w Górze księżycowej,tunelu Digletów czy Tunelu Kamiennym. Zresztą gdyby nie te nietoperki mielibyśmy spokojną głowę przy przechodzeniu przez nie maszynkę do nabijanie poziomów. Za dodatkowy argument może służyć potrzeba pokemona zdolnego do pływania ale do tego celu możemy złapać wiele po drodze.
Liderzy:2/5
Początek:3/5
Dalsza gra:3/5
Ogólnie:
Bulbasaur: 7/15 Charmander:8/15 Squirtle:8/15
Ataki zostawiam na koniec. Moja propozycja.
Charizard:
-Wing Attack/Fly(Fly/Steel Wing)
-Flamethrower(Overheat)
-Fire Blast
-Strength(Blast Burn)
Venusaur:
-Solar Beam
-Giga Drain
-Leech Seed (Earthquake)
-Sleep Powder(Frenzy Plant)
Blastoise:
-Ice Beam
-Surf(Hydro Cannon)
-Hydro Pump
-Skull Bash(Earthquake)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.